Proste i smaczne przepisy!

Przekąski

Zdrowa pasta czosnkowa na kanapki

Zdrowa pasta czosnkowa na kanapki

Zdrowa i pyszna pasta czosnkowa na kanapki. Świetna na odporność. Jedz ją codziennie, a nie zachorujesz!

Czosnek jest naturalnym antybiotykiem, który hamuje rozwój bakterii, zwalcza infekcje oraz obniża ciśnienie krwi. Nie każdy jednak jest sympatykiem smaku czosnku, dlatego pasta czosnkowa będzie idealnym rozwiązaniem. Czosnek po upieczeniu traci swoją ostrość i ma delikatniejszy smak. Pasta czosnkowa doskonale sprawdzi się jako smarowidło na kanapki, a także jako dodatek do dań smażonych, pieczonych, duszonych oraz zup.

PASTA CZOSNKOWA PRZEPIS

Składniki

  • 6 główek czosnku
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta ostrej papryki
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie

1. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni.

2. Nożem ścinamy ok. 0,5-1 cm główki czosnku, żeby odsłonić ząbki.

3. Następnie czosnek przekładamy do naczynia żaroodpornego i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy bez przykrycia przez 30 minut. Po tym czasie czosnek zbrązowieje i stanie się mięciutki.

4. Po upieczeniu pozostawiamy do przestygnięcia.

5. Gdy czosnek już ostygnie wyciskamy z niego miąższ do miseczki i rozgniatamy go widelcem na gładką pastę.

6. Następnie dodajemy sok z cytryny, oliwę i resztę przypraw. Dokładnie mieszamy do połączenia.

7. Pastą nakładamy na pieczywo i delektujemy się jej smakiem.

pasta z pieczonego czosnku
Udostępnij!
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest

Polecane przepisy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.